ماده 27- دانشجوی متقاضی انصراف از تحصیل، باید درخواست انصراف خود را در سامانه جامع آموزشی ثبت و به صورت کتبی به آموزش مرکز تحویل نماید.

تبصره 1- دانشجو مجاز است فقط برای یک بار و تا دو ماه از تاریخ ارایه درخواست، تقاضای انصراف خود را پس بگیرد، در غیر اینصورت پس از انقضای این مهلت، حکم انصراف از تحصیل وی صادر می­شود در صورت درخواست بازگشت به تحصیل پس از انصراف، واحد استانی پس از دریافت نظر شورای آموزشی مرکز و طرح موضوع در شورای آموزشی واحد استان می­بایست نسبت به رد درخواست انصراف دانشجو در سامانه اقدام نماید.

تبصره 2-‌ دانشجوی انصراف از تحصیل موظف است به کلیه تعهداتی که در دوران تحصیل سپرده است اعم از بدهی­های مربوط به صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم عمل نماید.

تبصره 3- درخواست انصراف تا قبل از تأیید نهایی مرکز قطعی نبوده و دانشجو می‌تواند در هریک از مراحل درخواست خود را باز پس گیرد. دانشجو در صورت بازپس گیری درخواست انصراف خود چنانچه بیش از 16/3 جلسات درس در کلاس حضور نداشته باشد، مجاز به ادامه تحصیل در همان نیم سال نبوده و نیم سال مربوط بعنوان مرخصی تحصیلی با احتساب در سنوات منظور خواهد شد.

تبصره 4- در صورتی‌که دانشجوی شاهد و ایثارگر به دلیل معالجات پزشکی ناشی از صدمات جنگ و یا آلام متأثر از آن، دچار وقفه تحصیلی به میزان حداکثر 2 نیم‌سال گردد، با تأیید شورای آموزشی و کمیسیون موارد خاص استان می‌تواند ادامه تحصیل دهد و آن مدت جزو سنوات تحصیلی دانشجو محسوب نمی‌شود.

تبصره 5- دانشجو قبل از اتمام کلیه مراحل انصراف و تسویه حساب مرکز نمی‌تواند هیچگونه گواهی از مرکز دریافت نماید.